بازاریابی یا کلاهبرداری
نمیدونم تا چه حد درسته فقط داشتم ایمیلم رو چک میکردم که . . .
بازاریابی یا کلاهبرداری
حتما اين روزها تبليغات گسترده همراه اول در ماه مبارك را از رسانه ها شنيده ايد 5+55
"پیام کوتاه می آید و تلویزیون هم تبلیغ می کند که با همراه اول ، 5 دقیقه صحبت کنید و هزینه بپردازید، 55 دقیقه رایگان هدیه بگیرید.!
اما هیچ کجا اشاره هم نمیکند که ...
وقتی شما عضو طرح شدید حتی چند ثانیه هم صحبت کنید 5 دقیقه کم می شود !!...""
این یعنی دقیقا مصداق مدرن از :
" غش در معامله" از نظر حقوق اسلامی و "کلاه برداری" به زبان خودمانی!
در میان تمام روش های بازاریابی غیر اخلاقی، این نوع روش غیر اخلاقی آنهم توسط سازمانی با این حجم فعالیت و تراکنش مالی با این برند معروف و معتبر واقعا ویژه و نگران کننده بود.
درست است که بازار رقابت ، همه ی سازمانها را دیر یا زود وادار به نو آوری در ارائه خدمات و محصولات و روشهای بازاریابی می کند . اما نو آوری با زیر پا گذاشتن حقوق مشتریان تفاوت بسیار زیادی دارد .
ما از کودکی شنیده ایم ، "خدا از حق خودش می گذرد اما از حق بندگان نه !" ، چطور ممکن است برای کسب در آمد و با بهانه ی استفاده از ترفندهای بازاریابی راضی شویم اینچنین و به این شکل رسمی و بی پروا حقوق دیگران را ضایع کنیم ؟!
امید که مسولین همراه اول توضیحی قانع کننده برای این موضوع داشته باشند و اگر نداشتند بجای توجیه به شکل رسمی از تمام مردم بخاطر این رفتار غیر اخلاقی عذرخواهی کرده و از این پس نسبت به رعایت اخلاق در عملکرد خود دقت بیشتری داشته باشند.
+ نوشته شده در سه شنبه سی و یکم مرداد ۱۳۹۱ ساعت 5:26 توسط Fereshte Sabahi
|